Jasmine har en åsikt




... angående "Är man tjock, är man ful"...



Alla människor är olika. Vissa är tunnare, vissa är rundare, andra ser ut på ett sätt och andra ser ut på ett annat sätt. Om alla skulle se likadana ut, skulle det ju vara liiiite skumt. Det håller ni nog med om. (Haha det här har alla vuxna tjatat om sen dagis typ xD).


Men iaf. Vem kom då plötsligt på att man ska vara smal för att vara snygg? Eller alltså i ungdomens värld har alla (iaf tjejer) en stor press på sig angående det här. Man måste vara smal, man får inte ha typ nåt fett alls? Många tittar sig varje dag i spegeln och tänker "Är jag tjock?". Fast man är hur smal som helst eller normal.

Då undrar jag för det första vem som kom på den här jävla sepe-saken att man måste vara smal? Jag menar, det hade lika gärna varit tvärtom! Att de som inte var runda var fula skelett. (Nej säger inte att smala är skelett =D Eller jo vissa öööööööverdrivet smala xD).


Men iaf. Man är inte ful om man är "tjock". Det är bara fint att ha lite kurvor. För helt platt..? No thx. Visst önskar man väl ibland att man var lite tunnare. Men alla är olika byggda. Tex vissa kan äta huuuur mkt chips och sånt som helst, utan att bli det minsat tjocka. Andra blir däremot det om de äter mkt sånt. :)


Jag vill bara förmedla att jag tkr det är dags att spräcka det här idealet. Ett visst ideal som alla måste ha för att accepteras.


Gäller även andra saker. Jag använde inte smink förut. Okej använder bara mascara nu då, men började typ efter sportlovet. Och före det var väl inte jag värsta nörden..? Eller, var jag? Haha vad vet jag? :)


Men whatevääh! Tkr bara det är dags för oss att spräcka det här idealet och börja vara nöjda med våra kroppar precis som de här.


/Jasmine



Ps. Det här är bara MIN åsikt. Kommentera gärna om ni tkr nåt annat eller medhåller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0