Jasmine har en åsikt...




...angående "de-som-inte-plockar-upp-efter-sin-hund"-människor.




Såååå svårt är det väl inte att plocka upp efter sin hund? Visst, det är äckligt, men man väljer ju själv att ge sig in i det när man skaffar en hund. Det är allt annat än fräscht med en massa hundbajs på trottoarerna.


En gång så stod jag och väntade på gatan. Då kom en kvinna med sin hund och hunden bajsade mitt på trottoaren! Då tänkte jag lixom att okej, sure hon kmr ändå plocka upp det snart. Men Icke sa Nicke. Hon bara fortsatte gå och lät det ligga där.

No respect, säger jag bara!


Att inte plocka upp hundbajset är faktiskt att bara tänka på sig själv. Man vill inte ta upp det för att det är äckligt, men då blir det kvar där och äcklar andra som går förbi eller kanske till och med råkar trampa i det?


Jag tycker att man borde börja ta lite mer hänsyn med det där.


Vill man inte plocka upp det, så tycker jag att man kan gå och rasta sin hund ute i skogen istället. Där kan ni låta det ligga iaf.


Euw, verkligen.


/Jasmine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0