Jasmine har en åsikt...




...angående olika musikstilar...



Ja. Musikstilar förknippas ju ofta med klädstilar! Dvs att de som lyssnar på hårdrock/punk är emosar. De som lyssnar på fjortisdunk/techno är fjortisar. De som lyssnar på rap/hiphop är hiphopare. Ja ni förstår nog vad jag menar?


Jag gillar ju fjortisdunk/techno tex. Gör det mig till en fjortis? Svar: Nej. Varför har några då sagt: Jävla fjortis bara för jag lyssnar på sånt? Ja de har nog inte sagt det fullt seriöst, men lixom ändå. Man borde ju sj få välja vad min vill lyssna på?


Om "Kalle" säger att han gillar hårdrock så antar folk såklart att han är hårdrockare. Men varför? Är det bara för att musikstilen och klädstilen har samma namn? Man kan ju inte dra slutsatser så fort?



Ni tkr nog att det här är ett onödigt inlägg. Men jag skriver ju som sagt min åsikt. Och min åsikt gäller inte alltid de allvarligaste sakerna. Så ja. Thats it.



/Jasmine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0